Override fietskoeriers



Illustratie reclame kaarten

Ze zijn sneller dan een scooter, goedkoper en ook nog eens hartstikke goed voor het milieu! Override Fietskoeriers is een duurzaam alternatief voor regulier post/pakket diensten en de klanten die dit al ontdekt hadden waren heel erg tevreden. Alleen hoe maak je dit zichtbaar? Eigenaar Chris kwam met de vraag of ik kon meedenken naar aanleiding van concrete vragen van klanten. Deze klanten zijn zo tevreden over de dienst, dat ze graag aan hun eigen klanten willen vertellen dat ze hun producten laten bezorgen door Override. Een groot compliment! Hoe konden we dit omzetten naar een tastbaar product?


Illustratie reclame kaarten

Tevreden klanten

Samen hebben we een brainstorm gehouden over mogelijkheden. Tijdens de sessie waren we er al snel uit dat het moest gaan om een betaalbaar fysiek item dat klanten kunnen meegeven bij hun producten en die de koeriers zelf ook aan de deur kunnen aanbieden. Een klein gebaar met een duidelijke boodschap: ‘Uw product is bezorgd op een duurzame, hippe manier, via Override fietskoeriers.’ Ter plekke heb ik enkele ideeën geschetst en werd duidelijk dat we een kaarten lijn voor Override gingen ontwikkelen. Tijdens de schets & sfeer fase heb ik een moodboard van kleuren samengesteld op basis van de bestaande huisstijl met de kleuren zwart, geel en blauw. De ideeën uit de brainstorm sessie heb ik uitgewerkt tot verschillende concepten.


Het concept bestaat uit een set kaarten die  met een kleine ingreep specifiek voor de klant kan worden gemaakt. Zo kan in het concept het product van de klant worden toegevoegd. Bijvoorbeeld een cupcake van Nienke’s cupcake, een salade van Lotta’s saladebar, zomaar een greep uit een van de vele leuke klanten van Override. Op de kaarten heb ik items geïllustreerd die de koeriers dagelijks gebruiken. Daarnaast heb ik de portretten uitgewekrt van enkele fietskoeriers. Een extra persoonlijke touch! 

Het resultaat voor Override is een set kaarten die hun klanten kunnen gebruiken. De klanten kun het item personaliseren, maar tegelijkertijd is er wel één uitstraling, één kleurenpalet, één boodschap. De kaarten zijn qua ontwerp ook geschikt om neer te leggen of te hangen bij klanten. De lijn kaarten zal het komende jaar uitgebreid worden met een lijn posters en ook de kerstvariant is al in de maak.